2013.05.05.
20:14

Írta: MrIce

Bevezető

Üdv!


Ezen a blogon egy átlagos informatikus egyetemista, egy egész érdekes projektjét követhetitek nyomon. Méghozzá nem is akármilyen témában, hanem hogy hogyan próbálok meg gyökeresen változtatni a jelenlegi egészségesnek nem mondható életvitelemen.

Kicsit emberibben fogalmazva, az étkezés és testmozgás terén eszközölt változtatásokat szeretném itt vezetni, statisztikákkal, grafikonokkal, terveim szerint hétről hétre. Persze ígérni nem tudok semmit, elsősorban nem is másoknak, inkább magamnak írom, hogy valami plusz motivációm is legyen befejezni.

Éppen ezért kommentelni valószínűleg nem lehet majd, mert arra sem energiám, sem kedvem nincs hogy a trollokat kigyomláljam. Lehetséges megoldásnak tartok esetleg olyat, hogy bizonyos időközönként lesz egy kérdezz-felelek bejegyzés (már ha valaki fogja ezt olvasni), és ott szívesen válaszolok minden felmerülő komoly dologra.

Egy kicsit az előzményekről is szeretnék írni, csak hogy tudjuk honnan is indult a történet.

Alapvetően világ életemben magas, sovány srác srác voltam, sőt még általános iskolás koromban külön étvágyjavító gyógyszert is kellett szednem, mert a védőnő szerint túl sovány voltam. A sors furcsa fintora, hogy mindig annyit ettem és mozogtam amennyit jónak éreztem, igazándiból soha nem figyeltem erre tudatosan, pedig évekig sportoltam is (Atlétika, kézilabda, hobbi szinten foci).
Aztán ahogy öregebb lettem, bejött az életembe a számítógép, és a sportolás egyre kevésbé lett számomra fontos. Ez a gimnáziumi évek alatt aztán abszolút korlátozódott a testnevelés órákra, valamint nyaranta való strandolásra.
65 kilóval kezdtem a középiskolát, és 5 év múlva 85 kilóval fejeztem be. Mondanom sem kell, nem gyúrtam ki magam. Mivel alapvetően elég magas vagyok (190 felett) elég jól eloszlott rajtam az a súly is, tehát nem voltam kifejezetten kövér még a végére sem. Ahogy elkerültem egyetemre, hihetetlen mértékben kezdtem el hízni.

Gondolom nem kell bemutatni senkinek, hogyan is él egy informatikus, na ahhoz vegyük hozzá az átlagos egyetemistát is. Elég rossz kombináció. A folyamatos hajnalig tartó pizzázás, kávé, energiaital, üdítő, és a nullához közelítő testmozgás megtette hatását, és erre a 85 kilóra másfél-két év alatt feljött még 20-25 kiló.
Ezt a súlyt kisebb ingadozásokkal (időnként 5-10 kiló lement, de végül vissza is jött) tartottam eddig.

Így viszont már elérte azt a határt, ahol engem is zavar, pedig nem annyira durva a helyzet, hála a magasságomnak.

Az életvitelen pedig nagyon nehéz változtatni, főleg ha hosszú évek során berögzült, rossz dolgokról kell lemondani. Nyilván kényelmesebb egész nap minél kevésbé megerőltetni a testünket, vagy a finom, ámde egészségtelen ételeket/italokat akkor enni, amikor kedvünk tartja. Csak ez az út nem járható. Mostanra jutottam el arra az elhatározásra, hogy ezen sürgősen változtatni kell.

Mivel a témában teljes mértékben laikus vagyok, és nincsen hozzáértésem az alapvető biológia tudásomon kívül, segítséghez folyamodtam a barátaimhoz. Többen is vannak akik rendszeresen sportolnak valamit, vagy edzenek, és ők tudnak segíteni abban, hogy meg tudjam változtatni az életvitelemet. Segítenek összeállítani hogy mit kéne ennem, mikor, mit nem kéne ennem, mit kéne mozognom, mennyit. Nélkülük ez nem menne, úgyhogy itt, névtelenül is szeretném megköszönni mindegyikőjüknek azt a hihetetlen nagy, pótolhatatlan és őszinte segítséget, amit számomra nyújtottak, és nyújtanak a mai napig.

komment

Címkék: gépház bevezető

A bejegyzés trackback címe:

https://fittinformatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr275282627
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása