2013.05.10.
19:55

Írta: MrIce

Előkészületek - Étrend

Mielőtt komolyabban elkezdtem foglalkozni azzal, hogy változtassak, az étrendemet kellett rendbe rakni.

Mint már említettem, sajnos igen nagy kedvelője vagyok az ún. junk foodnak, tehát imádom a pizzát, hamburgert, minden gyors-éttermi kaját. Ezeket amennyire lehet, hanyagolom már egy ideje.
Talán a legfontosabb váltás az volt, hogy nem fogyasztok cukros üdítőket. Számomra hatalmas meglepetés volt látni azt, hogy egészen konkrétan mennyi cukor van egy üveg fantában vagy akármiben. Nem voltak azért teljesen elrugaszkodott elképzeléseim, de nem is gondoltam bele soha a dologba, viszont 20-30 perc alatt azért be tudok verni egy két literes üdítőt minden gond nélkül.

Legelső feladatom volt ezekkel leállni. Nem mondom hogy rém nehéz folyamat volt (nem iszol üdítőt, szóval azért ki lehet bírni) de kellett 1-2 hét amíg majdnem teljesen el tudtam hagyni ezeket. Azóta csak ásványvizet, tejet, 100 százalékos gyümölcslevet, vagy üres zöld teát iszom. Ha mindenképp arra vágyom hogy valami íze is legyen az italnak, akkor vagy gyümölcslevet iszok, vagy alacsony cukor és szénhidrát tartalmú ízesített vizet (Pl a Jana ízesített ásványvizei nekem nagyon bejönnek, és "csak" 2,5g cukor van 100ml-ben ami nem annyira vészes).

Mivel az én célom nem a tömegnövelés, hanem éppen az ellenkezője, ezért semmi tömegnövelő szert nem szedek.
Általában köretnek rizst (barna, basmati, vagy sima fehér) fogyasztok, néha tojást szoktam rá ütni. Ritkábban durum tésztát is eszek, de mivel szeretem a rizst, ezért nem okoz számomra gondot az hogy folyton az a köret. Zöldségeket is kéne ennem, de olyan rettenetes nagy zöldség fogyasztó soha nem voltam, ezért amit jelenleg eszek (borsó, kukorica, hagyma, saláta, paradicsom, paprika, chili) még finomításra szorul. A fehérjebevitelről leginkább halfilé, vagy csirkemell, esetleg tojás formájában gondoskodok, de szoktam enni gombát, marhát és szóját is. Sajnos mivel ugye tenger nélküli ország vagyunk, - én pedig valami furcsa okból kifolyólag csak a tengeri halat szeretem - a hal beszerzése komoly gond. Választhatok a fagyasztott tőkehal (esetenként lazac) vagy a konzerves hering-makréla-szardínia-tonhal halmazból. Nem mondom hogy ezek rosszak, de azért frissen megfizethető árral sokkal jobban örülnék nekik. 

A húsok elkészítésénél fontos váltás volt, hogy a napraforgóolaj helyett teljesen átálltam olíva olajra, és abból is csak minimális mennyiséget használok fel. Legtöbbször csirkemellet eszem, mert ez gyorsan elkészül, és finom. Nem mondanám hogy túlságosan pénztárcabarát dolog, bár most épp a napokban találtam rá (igazából nekem is úgy mondták) egy nagyon jó hentesre, ahol brutálisan olcsón nagyon jó minőségű falusi csirkemellet lehet venni.

Reggeli tekintetében megint nagy változás állt be az étrendembe. Ugyanis soha nem reggeliztem. Persze kisebb koromban nyomtam a cukros gabonapelyhet, de ha kimaradt nem sajnáltam. Egyszerűen nem úgy alakult ki a napi rutinom, hogy kajával kezdjek. Az iskolában megettem a tízóraimat, aztán utána már jött az ebéd.
Jelenleg natúr zabpelyhet eszek minden reggel, tejjel vagy fehérjeturmixszal (erről később).

A másik dolog amit totálisan elhagytam az a kenyér és egyéb péksütemények. Semennyit nem eszek belőle, és megdöbbentő módon ez kisebb "áldozat" volt mint a cukros üdítők. Régebben azért 6 szelet kenyeret gond nélkül  bevágtam vacsorára.

Persze nem azt mondom hogy néha nem eszek meg egy whoopert vagy egy McRoyalt, de próbálom minimalizálni ezeket a dolgokat (nagyon maximum heti 1 alkalomra, de általában szerencsére ki tudom hagyni).

Következő bejegyzésben az étrendkiegészítőkkel (Vitaminok, zsírégető, fehérje) kapcsolatban fogok írni.

komment

Címkék: kaja előzmények

A bejegyzés trackback címe:

https://fittinformatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr825294226
süti beállítások módosítása